W działaniach jakie podejmują pracodawcy, chcąc utrzymać najlepszych w swojej organizacji i jednocześnie pozyskać najbardziej wartościowych pracowników, łatwo można dostrzec znaczący wpływ kreowania wizerunku firmy na jej przewagę konkurencyjną.
Budowanie Marki Pracodawcy, employer branding i nie tylko
Refleksje, przemyślenia, porady
Jest bardzo wiele sposobów na osiągnięcie sukcesu w procesie rekrutacyjnym i selekcyjnym. Jeśli zależy nam na uzyskaniu maximum skuteczność i efektywność powinniśmy na każdym z tych etapów zastosować pewne wytyczne, jeśli chcemy zakończyć sukcesem nasz proces rekrutacyjny.
Co stanowi największą wartość organizacji?
Światowa marka, tradycja, cenione produkty? Nic nie jest tyle warte co odpowiedni ludzie. Od ich zaangażowania i pomysłowości zależy satysfakcja klienta i poziom wyników finansowych firmy.
Ogłoszenie internetowe jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem przy poszukiwaniu kandydatów na większość prowadzonych rekrutacji, i to niezależnie od ich poziomu. Podobnie jak inne narzędzia online, również ono ewoluuje, zmienia się otoczenie rynkowe oraz podejście firm do korzystania z ogłoszeń.
Prowadzenie poszukiwań kandydatów na rynkach lokalnych jest często dla rekrutera przysłowiową „drogą przez mękę”.
Tradycyjnie najtrudniej obsadzić stanowiska w takich lokalizacjach jak: Zielona Góra, Gorzów, Szczecin, Opole. Do trudnych rynków należy również Olsztyn oraz cała tzw. „ściana wschodnia”.
Jeszcze kilka lat temu nikt nie wiedział co kryje się pod magicznym pojęciem „social media”, dziś na to hasło większość osób pomyśli Facebook. Co z mediami społecznościowymi stanie się jutro, trudno powiedzieć. Możemy być jednak pewni, że stały się one codziennością dla każdego marketingowca - również tego odpowiadającego za budowanie wizerunku pracodawcy.
Zwycięzcą w najnowszej polskiej edycji badania „Randstad Award” została stacja TVN. Drugie miejsce zajęły Polskie Linie Lotnicze LOT, a trzecie Mercedes-Benz Polska. Wyniki największego na świecie badania nt. employer branding ogłoszono podczas uroczystej gali 15 marca 2012 r. w Centrum Olimpijskim w Warszawie. To druga edycja projektu, wyłaniającego najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce.
Dwa lata temu zakończyła się era „rynku pracownika”. Firmom łatwiej jest dziś pozyskiwać wartościowych kandydatów. Czy w obecnej sytuacji spowolnienia gospodarczego oraz dekoniunktury na rynku pracy warto zatem inwestować w działania Employer Branding? Z powyższym pytaniem zwróciłem się o wypowiedź do przedstawicieli Pracodawców oraz wybranych ekspertów.
Jeszcze rok temu określało się social media jako nowy trend w rekrutacji, który zmieni sposób komunikacji z kandydatami. Obecnie rekrutacja i employer branding w social media to fakt.